Najnowsze Polecamy

Trzy pytania odnośnie cudów eucharystycznych

Katolicy mają obowiązek wierzyć w to, że podczas mszy ksiądz ma moc przemienić opłatek w rzeczywiste ciało Jezusa, zaś wino staje się jego krwią. Często na poparcie tej tezy powołują się na tzw. cuda eucharystyczne. Przyjrzyjmy się im bliżej i zastanówmy się nad trzema pytaniami.

W wielu dysputach w Internecie możemy znaleźć sprzeczki pomiędzy katolikami i protestantami odnośnie tego jak rozumieć Ostatnią Wieczerzę i do czego dochodzi w trakcie sprawowania Wieczerzy Pańskiej. W tym artykule nie będę odwoływać się do Biblii, ale do rozsądku. Przyjrzyjmy się kilku faktom.

1. Dogmat przeistoczenia został formalnie uchwalony w trakcie obrad IV soboru laterańskiego w 1215 roku. Pierwszy cud eucharystyczny miał mieć miejsce w Lanciano w 700 roku. Kolejne miały mieć miejsce w Trani (1000 rok), w Ferrarze (1171 rok) oraz w Augsburgu (1194 rok). Czemu rzekome cuda eucharystyczne zaczęły pojawiać się tak późno? Czemu przed 1215 rokiem mamy udokumentowanych zaledwie kilka przypadków? Czemu początkowo miały miejsce głównie na terenie dzisiejszych Włoch? Czy to przypadek, że po IV soborze laterańskim nastąpił tak duży wzrost tzw. cudów eucharystycznych?

2. W Kościołach przedchalcedońskich, prawosławiu, starokatolicyzmie mamy z katolickiej perspektywy ważność sakramentów. Czemu w tych Kościołach nie dochodzi do cudów eucharystycznych?

3. Kościół Katolicki w przypadku stwierdzenia cudu dokonuje badań krwi. Dla przykładu zbadano fragment ludzkiego serca powstałego w wyniku rzekomego przeistoczenia w Lanciano. Stwierdzono, że krew posiada grupę krwi AB, która również występuje w całunie turyńskim. Czemu zatem nie robi się badań DNA?

 

Polub #ObywateleNiebaPL na Facebooku i bądź na bieżąco!

Podziel się artykułem ze znajomymi!

Wypowiedz się: